Az idő fél a piramisoktól

2010.10.26. 15:59

Szóval tettem egy újabb kimerito 13 órás kis kirándulást a piramisokhoz. A Niluson hajókázós túrát nem kaptam meg, de legalább nem is a múltkorit csináltam végig megint. A Kairói múzeum most kimaradt. (Nem is baj, elég azt egyszer látni). Viszont a Gizai piramisokhoz megint elmentünk, és a Szfinxhez is. És jól van belátom, hogy lenyügözo élmény volt. A Szfinx sokkal lenyügözöbb, ha az embernek nem hasogat a feje, nincs hányingere, és nem keresi orült módon a túristabuszt, ami hátrahagyta. (Mint az ugye történt velem legutóbb.) Ott álltam a Szfinxel nagyjából szembe, a piramisok a háttérben, és
lenyugözo volt, arra gondoltam, hát ide is eljutottam.
Az idegenvezeto bácsi mondott valamit, ami megragadt bennem, mikor arról beszélt, hogy a piramisok is lassan már "kopnak": A piramisok félnek az idotol, de az ido is fél a priamisoktól. Több ezer éve épitették oket az örökkévalóságnak, és lám, tényleg még mindig itt vannak. És mindezt egy embernek épitettek egy piramist, egy fáraónak, a feleségének épitettek egy másikat. :-)

Na ezután viszont Sakkarába mentünk, és megnéztünk néhény sirt, be is lehetett menni a siremlékekben. Hát ez teljesen olyan volt mint egy Indiana Jones filmben. Kacskaringós, homályos járatok, és a falakon pedig hieroglifák, és mindenféle más egyiptomi rajzok. Tök jó volt, mert egész falak voltak tele hieroglifával, mint a Csillagkapuban, komolyan.  

Ezután még elmentünk Zoser fáraó lépcsos piramisához is, melyrol úgy tartják, az volt a legelso piramis. Megint megállapitottam egyébként, hogy az egyiptomiak épitészete lenyugözo volt. Illetve, hogy mindenem telement homokkal.

A bejegyzés trackback címe:

https://ugras.blog.hu/api/trackback/id/tr742403076

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása