Kairo utál engem

2010.10.14. 12:36

És hogy mit ne mondjak ez kölcsönös. Komolyan a múmiák megátkoztak vagy mi a szösz. Ma tettem egy jó kis kimeritő, 12 órás, elátkozott túrát Kairóba. Ja láttam egy két múmiát is a Kairói múzeumban, ami bazi zsúfolt volt, és tele volt szarkofágokkal meg miegymás egyiptomi dolgokkal. Najo, valójában elég lenyugözo volt. Pl. a múmiáknák bazi félelmetesek voltak. Teljesen meg voltak orizve X-dik Ramszesz arcvonásai, kifejezései, kéz- és lábkörmei. És még azt is leirták, hogy hogyan is tartósitották az egyiptomiak az adott testet, amit lehet nem volt mindig okos dolog elolvasni, mert az embernek néha felfordult a gyomra. A szarkofágok szépek voltak, szépen festve, megrajzolva, meg az egyéb szobrok is. A leglenyügözobb mégis a múmiák voltak, és a legfélelmetesebbek, tényleg úgy tuntek, hogy mindjárt felkelnek, és elkezdenek folytogatni (vagy csak túl sok filmet néztem), de tény, hogy nagyon valóságosak voltak. Ezért is gondoltam, hogy megátkoztak, mert a bajok ezután kezdodtek. Nade ne szaladjuk elore.
Az ember ugye látja a piramisokat a tévében, meg egyéb helyen, nade amikor megpillantja az ember éloben a távolról az fantasztikus élmény. Az elso megpillantás, amikor kiemelkedik a pirsamis a házak, fák, és sivatag közül. Ez az, ami megkülönbözteti Kairót más egyéb szegény, és nyomornegyedekkel, romos épületekkel teli városoktól. Amikor megátod a piramist magasodni a város felett, az egészen más képet kap. Szóval Giza nincs túl messze Kairótól.
A következö állomás a Gizai pirmisok voltak. Namost a piramisokat távolról látni lenyugözo, viszont, ahogy közeledsz hozzájuk egyre inkább, csak az jut eszedbe: "Mivan?" majd: "Micsoda? Ez volna az?" Hogy is mondjam: ahogy közeledsz hozzá valahgy egyre inkább zsugorodik, holott nonie kellene ugyebár. Azért nem mondom, hogy rossz volt, de az ember talán valami nagyobbra számit.
Na, és most jön a dolog átok része, a túrabusz, ami vitt egyik helyrol a másikra, majd vissza is kellett volna vinnie a hajóra, úgy gondolta, nem érdemes engem megvárni (miértis, aludhatok én a piramisokban), szóval elment nélkülem, és otthagyott Gizában. Hát én meg kerestem a buszt. Közben meg ott ilyen mindenféle arab tevés emberek idegesitik az embert, hogy szálljak fel a tevéjükre (természetesen némi adomány ellenében, de baromi ragadósak, nem lehet lerázni oket).
Szóval a busz elment nélkülem, én meg baromi ideges lettem, hogy akkor most mi lesz, és akkor még a fejem is elkezdett fájni. Egy ido után aztán felszálltam egy másik buszra, mely elvileg ugyanarra a helyre ment, ahova az enyém, a hatlmas, és csodálatos SzfinXhez. (Egyébként nem is olyan hatalmas.) Na megérkezem ide is. A látvány még lenyugözobb, a Szfinx a három gizai piramissal a háttérben, lenyugözo. Nem véletlenül a világ 7 csodájának egyike. Nade ugye az ember nem igazán tudja felhotlenül élvezni a világ 7 legnagyobb csodájának egyikét, ha közben nem tudja, hogy akkor most az igen veszélyes helynek tuno Kairóban fog ragadni éjszakára. Szerencsére találtam egy harmadik buszt, amely a hajóhoz ment vissza. Szóval csak felszálltam arra. Nade akkor már nagyon erosre fordult a rosszullétem. Nagyon fájt a fejem és hányingerem volt. Azt tudni kell, hogy Kairó és Alexandria (ahol a hajó kikötött) 3 órányi buszozásra van egymásról, szóval még legalább 3 óra mig hazaérek. Addig kellene még kibirni. Nade nem....szerencsétlenségemre az a busz amire felszálltam, még megállt valami papiruszmúzeumnál is, én meg átkoztam a sorsot, hogy mindjárt elhányom magam, francot érdekel a papirusz, foleg, hogy egyébként 100 dollár darabja.
Hát persze valamikor az út felé feladtam, és elhánytam magam a buszon. Szerencsére volt ott egy ismeros lány a hajóról, Chloe, Ausztráliából.

Szóval igy jártam Egyiptommal. Lenyugözo, de az átok utolér!!!

Egyébként nem csak én jártam igy, Johnathatn talán még rosszabbul, o ugyan nem betegedett meg, de a busza ot is hátrahagyta, ráadásul Memphisben, ahol nem nagyon volt másik busz, amivel elmehetett volna, szóval elment a helyi rendorségre, ahol egy órát ült, nem tudván, mi lesz. Aztán végül a rendorök elvitték a következo állomásra, ahol elkapott o is egy hajó felé meno buszt, és azzal jött vissza.

 


  

A bejegyzés trackback címe:

https://ugras.blog.hu/api/trackback/id/tr442390712

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása